Działając w związku z obowiązkiem informacyjnym wynikającym z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy, że Karol Chmieliński, przedsiębiorca prowadzących działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Adwokat Karol Chmieliński (dalej: Kancelaria), jest Administratorem Danych Osobowych i przetwarza Państwa dane osobowe w związku ze świadczeniem pomocy prawnej i usług prawnych oraz funkcjonowaniem strony Kancelarii. Jednocześnie informujemy, że szanujemy prywatność każdej osoby i dokładamy wszelkich starań, aby chronić Państwa dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieuprawnionym a także przetwarzaniem w sposób niezgodny z przepisami prawa. Niniejsza polityka prywatności zawiera informacje, w jakim zakresie i w jaki sposób są przetwarzane i chronione dane osobowe uzyskane przez Kancelarię.
DEFINICJE
dane osobowe - oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej; przetwarzanie - oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie; Administrator Danych Osobowych - oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych; jeżeli cele i sposoby takiego przetwarzania są określone w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego, to również w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego może zostać wyznaczony administrator lub mogą zostać określone konkretne kryteria jego wyznaczania; strona Kancelarii – strona internetowa znajdująca się pod adresem www.adwokat-chmielinski.pl; klient – osoba, na której rzecz Kancelaria świadczy usługi prawne, a także osoba, która korzystając z formularzy umieszczonych na stronie Kancelarii przekazała swoje dane osobowe lub kontaktowe w celu uzyskania pomocy prawnej, a także osoba, która w inny sposób korzysta ze strony Kancelarii; naruszenie ochrony danych osobowych - oznacza naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Danych Osobowych jest Karol Chmieliński, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Adwokat Karol Chmieliński, z siedzibą pod adresem ul. Młyńska 4/2, 61-729 Poznań, tel. 787 649 294, NIP: 7812056218 REGON: 526254041 .
ZASADY ZBIERANIA, PRZETWARZANIA I UDOSTĘPNIANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Kancelaria uzyskuje dane osobowe bezpośrednio od Klientów oraz za ich zgodą. Dane osobowe mogą być przekazywane osobiście, poprzez upoważnione osoby, telefonicznie, poprzez wiadomość SMS, za pomocą wiadomości e-mail oraz za pośrednictwem formularzy umieszczonych na stronie Kancelarii.
- Dane osobowe uzyskiwane i zbierane są wyłącznie w zakresie niezbędnym do i w celu świadczenia usług pomocy prawnej oraz funkcjonowania strony Kancelarii, są to m.in.: a) dane kontaktowe obejmujące imię, nazwisko adres zamieszkania, adres korespondencyjny lub adres prowadzenia działalności gospodarczej, numer telefonu, adres e-mail; b) dane dotyczące zapytań prawnych oraz spraw powierzanych Kancelarii, w tym również w formie dołączanych do wiadomości lub formularzy dokumentów, zdjęć i skanów; c) danych potrzebnych do wystawienia paragonu lub faktury VAT; d) danych udostępnianych przez Klienta poprzez dodanie komentarza na stronie Kancelarii.
- Podstawy prawne zbierania danych osobowych przez Kancelarię: a) uzyskana zgoda Klienta na przetwarzanie danych osobowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO); b) wykonanie umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1. lit. b RODO); c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (podstawa prawna: art. 6 ust. 1. lit. c RODO); d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1. lit. d RODO); e) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Kancelarii (podstawa prawna: art. 6 ust. 1. lit. f RODO – takich jak rozwijanie i ulepszanie naszej strony oraz doświadczeń użytkownika, odpowiedzi na Państwa zapytania wysyłane za pośrednictwem strony oraz obrona przed roszczeniami i przetwarzanie danych dla celów dowodowych).
- Kancelaria w żaden sposób nie ujawnia, nie udostępnia i nie sprzedaje danych osobowych Klientów, z wyjątkiem okoliczności opisanych w Polityce Prywatności lub wynikających z przepisów prawa i związanych z wykonywaniem czynności adwokackich, obsługi prawnej oraz funkcjonowaniem strony Kancelarii.
- Dostęp do danych osobowych Klientów odbywa się wyłącznie w celach opisanych w Polityce Prywatności, związanych ze świadczeniem usług obsługi prawnej. Dostęp do danych ma wyłącznie osoby upoważnione przez Kancelarię oraz usługodawcy w związku ze świadczeniem usług obsługi prawnej oraz funkcjonowaniem strony Kancelarii.
- Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do wypełnienia celów przetwarzania danych określonych powyżej.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże będzie konieczne w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego, jeśli chcą Państwo otrzymać odpowiedź na przesłane zapytanie.
UPRAWNIENIA KLIENTÓW W ZWIĄZKU Z OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH
- Klient w każdej chwili ma prawo do wycofania zgód wyrażonych za pośrednictwem strony Kancelarii. Odwołanie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
- Klient ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia, przenoszenia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przy czym prawo dostępu do danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do sprzeciwu ulegają ograniczeniu w zakresie obowiązku zachowania tajemnicy adwokackiej i świadczenia pomocy prawnej. W razie potrzeby skorzystania z ww. uprawnień, uprzejmie prosimy o kontakt z Administratorem Danych Osobowych: Karol Chmieliński, Kancelaria Adwokacka Adwokat Karol Chmieliński, ul. Młyńska 4/2, 61-729 Poznań, tel. 787 649 294.
- W razie naruszenia przez Kancelarię przepisów RODO, mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl.
POLITYKA COOKIES
- Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony, wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia wygody podczas przeglądania naszych stron, a także plików cookies związanych z funkcjonowaniem formularzy kontaktowych. Pliki cookies mogą być przez nas używane m.in. w celu: dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klient korzysta ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich funkcjonalności.
- Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze strony Kancelarii. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Strona Kancelarii nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klienta pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Kancelaria.
- Stosowane są dwa rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu Klienta, aż do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
- Na stronie Kancelarii korzystamy z rozwiązań dostarczanych przez Facebooka, LinkedIn oraz Google. Rozwiązania te również zostawiają pliki cookies. Mogą Państwo zapoznać się z ich polityką prywatności oraz polityką cookies na stronach dostawców zewnętrznych: Google Analytics http://www.google.pl/intl/pl/analytics/privacyoverview.html; Facebook https://www.facebook.com/about/privacy/cookies; LinkedIn https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy; Google Maps https://policies.google.com/privacy?hl=pl.
- Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione tak, aby ciasteczka były blokowane – w całości lub w jakiejś części. W poszczególnych przeglądarkach można dokonać zmian w ciasteczkach w następujący sposób: Google Chrome: menu - ustawienia - pokaż ustawienia zaawansowane - prywatność - ustawienia treści - pliki cookies - w dalszej części należy wybrać preferowaną przez nas opcję obsługi cookies; Internet Explorer: menu - narzędzia - opcje internetowe - prywatność - w dalszej części należy wybrać preferowaną przez nas opcję obsługi cookies; Mozilla Firefox: menu - opcje - prywatność - historia - w dalszej części należy wybrać preferowaną przez nas opcję obsługi cookies; Opera: menu - preferencje - zaawansowane - ciasteczka - w dalszej części należy wybrać preferowaną przez nas opcję obsługi cookies; Safari: menu - preferencje - prywatność - pliki cookies - w dalszej części należy wybrać preferowaną przez nas opcję obsługi cookies.